Renault tocmai a dezvăluit acest detaliu despre Dacia: românii dau pe afară de mândrie acum
Interesul pentru mașinile care urmau să alcătuiască gama “Global Access” a grupului Renault a explodat în special în Vest, iar anul trecut modelele Dacia au încheiat anul 2019 pe locuri neașteptate pentru brandul românesc.
Sandero a fost a șaptea cea mai bine vândută mașină în Europa, iar Duster s-a clasat pe locul 12. În același timp, Duster s-a clasat pe locul 3 în top cele mai bine vândute SUV-uri de pe continent, în ciuda faptului că modelul se apropia de finalul ciclului de opt ani.
Rețeta de bază pentru succesul Dacia – “design to cost” – a rămas aceeași pe parcursul celor 16 ani de existență, cu toate că tehnologia inclusă pe mașinile mărcii a fost adusă la zi.
În prezent nu există foarte mari diferențe între ceea ce găsești pe un model Dacia și pe un model Renault, deși costurile nu au crescut simțitor, cum s-a întâmplat cu mărcile “estice” ale altor concurenți.
Cum a reușit Dacia să își reinventeze brandul fără costuri prea mari
Selectarea proiectelor grupului Renault începe de la nevoile clienților, iar conceptele în care sunt definite caracteristicile mașinii sunt create în urma feedback-ului obținut din partea pieței. Următorul pas este cel al aspectului mașinii.
După ce proiectul începe să prindă formă, un comitet decide care dintre funcțiile mașinii va trece mai departe, în faza de dezvoltare, după cum explică Alexander Simionescu, Director General Renault Technologie Roumanie, într-un interviu pentru Press One.
“Putem împărți procesul de design în trei faze”, notează Jean Philippe Salar, Director al Renault Design Central Europe.
“Prima este să determinăm conceptul, bazându-ne pe necesitățile clienților. Se lucrează foarte mult și la proporțiile mașinii, cu obiectivul de a găsi dimensiunile potrivite pentru aceasta.
În momentul în care avem dimensiunile mașinii, avem un concept care ne permite să începem un concurs de design, care va da forma mașinii. În acest concurs intră biroul din București, dar și birourile din alte părți ale lumii, care pornesc de la acest volum și îi dau o formă, un stil, care să treacă la următoarea fază”, a mai adăugat Jean Philippe Salar.
Concursul de design ajunge în faza de selecție, î care, dintre mai multe desene propuse, se aleg câteva dintre cele mai bune, indiferent de proveniență – de obicei sunt alese circa 10-15 propuneri, dintre care doar vreo cinci ajung să fie dezvoltate în 3D.
Numărul este apoi redus la trei, apoi la două, iar în etapa finală este desemnat unicul câștigător.
“Este o competiție reală, de pe urma căreia ne alegem cu designul final, care merge în faza de industrializare. Pentru că nu totul stă în design, ci trebuie să și industrializăm această mașină, să intre efectiv în producție. Inginerii și designerii se luptă să păstreze acest design până la final”, explică Jean Philippe Salar.
Un român, la un pas să câștige competiția
“Pentru noul Sandero Stepway, proiectul românesc a ajuns până în finală. Chiar dacă centrul TCR din Franța a câștigat până la urmă, sunt mândru de faptul că designerul din România a ajuns până la acest nivel”, menționează Jean Philippe.
Directorul Renault Design Central Europe a clarificat faptul că, în această ultimă etapă, proiectele devin în mare parte similare, iar decizia finală ține cont de a lua ce e mai bun din ambele propuneri.
“Chiar dacă se alege unul dintre modele, rămâne o muncă de echipă, în care fiecare propunere o influențează pe cealaltă, pentru că obiectivul este să avem, la final, cea mai bună mașină”, spune Jean Philippe.